vrijdag 20 april 2012

De ene dag is de andere niet

Na de drukke en vermoeiende dinsdag heb ik woensdag 18/4 mijn eerste "wandelingetje" gemaakt. Ik ben naar mijn ouders gelopen die ongeveer 500 meter van mij vandaan wonen. Heel rustig gelopen, voetje voor voetje, maar ik was bekaf toen ik daar aankwam. Na een kopje thee weer terug gelopen. Daarna niets meer gedaan, alleen nog de wielerwedstrijd " Waalse Pijl" gevolgd op bed. Die nacht niet zo goed geslapen. Had wat meer last van pijn bij het omdraaien en gaan verliggen in bed.

Gisteren (donderdag 19/4) had ik een "offday". Elke beweging voelde ik in mijn buik (de wond en ook van binnen). En ik was ook de hele dag moe. Ben na het ontbijt weer op bed gaan liggen en ben eigenlijk alleen nog uit bed gekomen om te lunchen. 's Middags veel geslapen. Uiteindelijk net voor het avondeten nog even een keer naar mijn ouders gelopen, maar ook dat was "gevoeliger" dan de dag ervoor. Nog even visite gehad 's avonds en weer op tijd naar bed.

Deze keer wel een goede nacht gehad. Ik werd wel weer om 1 uur wakker, maar kan me makkelijk in een andere houding leggen en ben weer goed ingeslapen. Vanmorgen (20/4) veel fitter wakker geworden en minder last van mijn buik. Blijkbaar heb ik na een "inspanning" toch meer rust nodig. Het koppie wil allemaal wel, maar mijn lichaam geeft de beperkingen aan.
De chirurg heeft dan wel gezegd dat ik voorzichtig weer mag gaan wandelen en fietsen, maar ik denk dat fietsen nog wel even zal duren. Als ik merk wat de impact van het wandelen is op mijn lijf (door het trillen bij iedere stap), dan moet ik er nog niet aan denken om op een fiets te zitten.

Ik zal vandaag weer rustig aan doen en straks een blokje wandelen in het zonnetje. Vanavond komt er weer visite, dan is het weer genoeg geweest voor vandaag denk ik. Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten