maandag 9 april 2012

Dag 6, uitgeblust

Na de drukke zaterdag was ik zondag erg moe. Weer niet al te best geslapen. Anita en Tanja kwamen gelukkig wel weer op bezoek.

Ik ben door hun in een rolstoel naar Marieke gebracht voor een bezoekje, dat was wel weer erg leuk. Met haar gaat het erg goed. Ze heeft nog een blaaskatheter en een wonddrain, maar de drain mag maandag eruit. Het enige waar ze nog last van heeft en waar men de oorzaak niet van weet is dat ze vocht vasthoudt in haar voeten. Die zijn erg dik en vooral haar rechtervoet en -been zijn erg dik. Dat is hetzelfde been als waar ze ook nog pijn in heeft bij het lopen. Dat schijnt te komen door een beschadigde zenuw. Het kan weer herstellen in de loop der tijd, maar het kan ook blijvend zijn. Even afwachten dus. Verder komt ze heel energiek over; dat is een mooi woord voor "ze kletst weer z'n best". Wat dat betreft gaat het bij haar sneller dan bij mij. Praten kost me heel veel energie. Na een minuut of 10 ben ik weer terug gebracht naar mijn kamer.

Na het avondeten kwamen Frans en Bart, zoals gebruikelijk, ook nog even bij mij langs om gedag te zeggen. Ze hadden een doosje bonbons bij zich voor mij van een vriend van hun uit Heerlen die bij Marieke op bezoek was geweest. Leuk dat men ook aan mij denkt dan :-). Chocola eet ik voorlopig niet. Ik ben wel een echte choco-junk (gewone melkchocolade) maar van chocola moet ik vaak hoesten en als er iets is wat ik nu niet kan is het hoesten. Dat doet erg zeer, dus dat wil ik zoveel mogelijk vermijden.

Ik heb 's avonds met veel moeite nog het blog van dag 5 gemaakt, maar toen was het echt op. Overdag met een schuin oog wel naar Parijs-Roubaix gekeken (mooie afgetekende overwinning voor Tom Boonen) en later de bekerfinale PSV-Heracles (3-0 winst voor PSV!) afgekeken. Om 21 uur licht uit gedaan en gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten