maandag 16 april 2012

1week thuis, het schiet nog niet echt op

Vandaag is het precies 1 week geleden dat ik thuis ben gekomen uit het ziekenhuis. De afgelopen week heb ik kleine stapjes vooruit gemaakt. Hoewel ik nog steeds erg snel moe ben en eigenlijk de hele dag wel kan slapen, merk ik dat de kleine inspanningen die ik doe (wassen, scheren, douchen, door het huis wandelen, eten) me steeds minder moeite kosten en me niet meer volledig uitputten. En dat is goed nieuws. De eerste dagen moest ik ook nog geholpen worden om uit bed te kunnen komen, maar sinds enkele dagen lukt me dat ook al weer zelf (zonder pijn). Dus ook dat gaat goed. Het prettigste blijft op dit moment om in bed te liggen/zitten; dan heb ik het minste last. Op de bank zitten doe ik natuurlijk ook, maar dat gaat al gauw vervelen en zeuren. Ik kan daar geen houding vinden, al dan niet ondersteund met de nodige kussens, die echt comfortabel is. Na verloop van tijd trek ik me dan ook weer terug in mijn bed. Ik zou graag al wat meer willen kunnen, maar dat gaat nog niet. Ik zal dus erg veel geduld moeten hebben, het schiet nog niet echt op voor mijn gevoel :-( .


Wat doe ik zoal de hele dag?
Veel lezen, de krant, tijdschriften (meestal fietsbladen :-0 ), een boek (het derde deel uit de Millennium serie van Stieg Larsson), TV kijken (vooral National Geografic en Discovery) en muziek luisteren (radio Veronica en Arrow Classic Rock). Natuurlijk ook regelmatig met de iPad in de weer voor Facebook en Twitter. Vanmorgen ook een paar afleveringen van "Debiteuren-Crediteuren" op YouTube terug gekeken met de iPad, geniaal! Ik moet dan oppassen niet te hard te lachen, want dat gaat nog niet zonder pijn, haha.

Ik zit nog aan de Paracetamol, maar was per ongeluk gisteravond mijn tabletjes vergeten in te nemen en dat ging toch redelijk goed vannacht. Wel een keer wakker geweest, maar toch wel weer in kunnen slapen. Ik denk dat ik die dus wel langzaam af kan bouwen.
Morgen, dinsdag 17 april, moet ik om 10 uur in Maastricht zijn voor een laatste controle afspraak bij de chirurg. Ik vermoed dat dit slechts een formaliteit is. Hij zal ook de uiteinden van de hechtingen verwijderen, de rest zit onderhuids en vergaat vanzelf.

Met Marieke gaat het ook goed. De vochtophoping in haar been is weer verdwenen en behalve de gevoeligheid van de buik op de plaats waar de nieuwe nier is geplaatst, heeft ze geen klachten meer. Ze heeft nog wel last van diarree, maar dat kan door de medicijnen komen. Hier wordt vandaag nog naar gekeken door de artsen. Ook heeft ze dagelijks bloedonderzoeken om te controleren hoe haar bloedwaardes zijn en of de nier zijn werk goed doet. Vandaag hoort ze of ze inderdaad morgen naar huis mag. Zodra dat bekend is zal ik het melden. Als ze naar huis komt mag ze in elk geval geen bloemen hebben en ook mag ze voorlopig geen planten verzorgen. Blijkbaar zitten er in het water van bloemen zoveel bacterien en zijn die niet meer van je handen te wassen.

Ik geniet nog elke dag van de vele wenskaarten die ik ontvangen heb (meer dan 40!). Veelal van mensen waar ik het ook wel van verwachtte, maar ook enkele uit zeer onverwachte hoek. Ook via Faceboek en mail erg mooie reacties gehad. Dat is erg leuk en doet me goed! Allemaal bedankt daarvoor!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten