zondag 27 mei 2012

Conditie komt langzaam terug



Sinds mijn vorige bericht heb ik inmiddels weer een paar keer thuis op de Tacx gefietst en ook al weer een paar keer met de MTB op de weg. Maandag 21/5 heb ik 37 minuten op de weg gefietst en woensdag 23/5 al weer 45 minuten. Daar tussendoor ben ik ook nog jarig geweest en ben ik 50 geworden (22 mei). Anita en de kinderen hadden er wel werk van gemaakt door een Abraham op een fiets voor in de tuin te zetten, compleet met Sogeti fietsshirt en een fietsbroek aan. Ook zat er een bidon op de fiets, helemaal af dus, haha (zie foto hiernaast).

Van de kinderen 2 leuke vrijetijds overhemden gekregen. Van Anita een supermooi Armani horloge (zie foto links), want "je hebt het verdiend" vond ze. Een feestje volgt later dit jaar, want ook Anita wordt dit jaar 50 (en we waren in februari 25 jaar getrouwd). 's Ochtends waren Marieke en mijn ouders even op bezoek geweest en 's avonds zijn Anita, Tanja, Koen (vriendje van Tanja) en ik gezellig uit eten geweest. Met Marieke gaat het trouwens erg goed. Wel wat kleine dingetjes zoals vocht vasthouden (in haar voeten), maar al met al gaat het uitstekend. Dat was vooral te merken aan het feit dat haar mondje weer niet stil stond, haha :-).

Vrijdag heb ik voor het eerst een stuk gefietst op de racefiets buiten. Precies 1 uur gefietst in een rustig tempo (gemiddeld 25,5 km/u) en dat ging wonderbaarlijk goed. Vandaag nogmaals met de racefiets op pad geweest en nu 1,5 uur gereden in een wat hoger tempo (28 km/u). Ook dat ging goed. Ik merk dat de fietsconditie redelijk is en snel weer beter wordt. Mijn benen zijn het wel gewend. Enige is dat mijn nek en schouders weer moeten wennen aan de lage houding, maar tijdens het fietsen heb ik geen last van mijn buikspieren. Dat is best wel opmerkelijk, want als ik gewoon aan een tafel of bureau zit krijg ik er wel last van. Gisteren nog gemerkt tijdens een BBQ met de buren. Ik denk dat dit komt doordat wanneer ik zit, mijn romp de spieren in elkaar drukt. Op de racefiets hang ik voorover en zijn de buikspieren relatief ontspannen. Dan worden vooral de rugspieren aangesproken. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Ik merk wel dat ik nog niet helemaal fit ben, want na zo'n ritje van 1,5 uur heb ik na een tijdje thuis te zijn wel het gevoel dat ik een zware tocht van 150km heb gereden. M.a.w. Ik voel de vermoeidheid, ben "getekend" in mijn gezicht en heb een lichte hoofdpijn (uit mijn nek). De rest van de dag dus niets meer gedaan behalve rusten. Morgen ook weer een rustdagje en dan woensdag misschien weer even op de fiets.

lekker eten bij La Sonnerie
Overigens ben ik sinds een paar dagen van huis uit aan het werk gegaan met ongeveer 2 uur per dag. Deze week doe ik dat ook nog zo en daarna voer ik de uren langzaam op als het goed blijft gaan. Doelstelling voor mezelf is om begin juli weer volledig aan de slag te zijn, maar dan moet ik wel eerst weer lange ritten in de auto kunnen maken zonder pijnklachten. Dat lukt nu nog niet, maar ik merk wel dat het dagelijks beter gaat. Ik kom er weer aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten