zaterdag 2 juni 2012

Buikspieren blijven pijnlijk

Afgelopen week weer wel het een en ander aan sport gedaan en daarnaast ook minimaal 2 uur per dag aan het werk besteed. Dinsdag en donderdag deelgenomen aan de RPM-les bij Health City Nuenen, maar dan niet met de les meegedaan en alleen op mijn eigen tempo wat gefietst. Was wel gezellig om er weer bij te zijn en bij te horen. De ontvangst was hartelijk en er waren veel mensen die me gemist hadden, mijn blog hadden gevolgd en nu ook informeerden hoe het met me ging. Ze waren blij me weer te zien en dat was wederzijds.
Woensdag ook nog even een stukje op de racefiets gefietst. Dat ging wel goed, maar ietsje minder dan de zondag ervoor.

Donderdag (31/5) ben ik 's morgens vroeg opgehaald door mijn collega Gerton (nogmaals bedankt!) om samen naar het Sogeti kantoor in Vianen te gaan. Daar was een inspiratiesessie over Mobile Apps, gegeven door een Zweedse collega van ons, een echte goeroe op dat gebied. Erg interessant en de moeite waard. Ik heb daar 2 uur in de zaal aan een tafeltje gezeten. Daarna door Gerton naar station Utrecht gebracht en van daaruit weer met de trein terug naar Eindhoven. Die middag thuis ook nog even achter de laptop gezeten aan de eettafel. Al met al dus veel (rechtop) gezeten en dat merkte ik wel 's avonds. Mijn buikspieren, die tijdens de operatie zijn ingesneden en/of doorgesneden deden weer goed zeer. Toch maar gaan sporten en dat voelde wel goed.

Vrijdag heb ik ruim 2 uur achter mijn bureau gezeten thuis om te werken en daarna ook nog wat dingen op de computer gedaan (proberen mijn iPhone te upgraden naar IOS 5). In totaal circa 3,5 uur gezeten (met korte tussenpozen) en dat voelde achteraf weer niet goed. Ik kon daarna weer bijna niet rechtop lopen vanwege de pijn aan mijn buikspieren.
Vandaag (zaterdag) ook nog last van. Helaas heb ik de upgrade van mijn iPhone vandaag nogmaals moeten doen en met enige hindernissen is het nu wel gelukt. Dit betekent wel dat ik weer de nodige tijd op een bureaustoel gezeten heb en dat maakt het niet beter.

Ik heb bij de transplantatiecoördinator (Philip) van het AZM de vraag gesteld of hij voor me kan achterhalen wat de chirurg nu precies gedaan heeft met die buikspieren. Dat is wel handig om te weten voor de sportarts die ik maandag 4 juni ga raadplegen. Van die sportarts hoop wat richtlijnen te krijgen hoe ik nu het beste kan gaan sporten om zo snel mogelijk weer te herstellen en fit te raken. Helaas nog geen antwoord uit Maastricht gehad, maar dat kan maandag nog komen. Anders bel ik zelf natuurlijk even.

Ik was van plan dit weekend nog wat te fietsen, maar i.v.m. de buikspieren zie ik daar toch even van af en neem ik deze dagen even extra rust.
Ik ben benieuwd wat de sportarts maandag voor adviezen voor me heeft. Je leest die later dan nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten