donderdag 29 december 2011

Werkgever reageert erg positief

Nu het zeker is dat ik een geschikte donor ben voor Marieke en we op de wachtlijst zijn geplaatst, heb ik zo snel mogelijk een afspraak gemaakt met mijn direct leidinggevende (Roel K.) om hem te vertellen waar ik mee bezig ben. Ik vind namelijk dat men op mijn werk dit nu moet weten, zodat het geen verrassing is als ik straks een tijdje uit de roulatie ben en zeker als we misschien tussentijds opgeroepen worden.

De reactie van Roel was erg positief en dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht. Roel vertelde me dat zijn oma is overleden aan een nierziekte, nadat ze jarenlang gedialyseerd was. Hij heeft dus van nabij meegemaakt wat een nierziekte en dialyse met je doet. Daarom heeft hij veel respect voor mijn besluit om mijn zus te helpen en steunt hij dat volledig. Hoewel ik het wel verwacht had (Sogeti is een sociaal bedrijf) doet het me toch erg goed om dit te horen. Dank je Roel!

De praktische zaken lossen we wel binnen het team op. Omdat het nu bekend is, kunnen we daar ook op anticiperen, door backup te regelen en met meerdere personen bij mijn klant te lopen, zodat er altijd iemand in kan vallen die er bekend is.

Volgende week spreek ik mijn divisiedirecteur om het hem te vertellen en mijn directe collega's vertel ik het een dezer dagen als zich de gelegenheid voordoet. Ik ben blij dat ik het nu eindelijk kan vertellen en er vrij uit over kan praten. Dat heb ik af en toe gewoon nodig :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten