vrijdag 23 maart 2012

Goed nieuws: operatiedatum is bekend

Vanmiddag vrijdag 23 maart, werd ik, toch nog onverwacht, gebeld door de transplantatie coordinator en die vertelde me dat er een datum bekend is: dinsdag 3 april a.s. Dat was wel even schrikken, zo snel. Maar ik ben natuurlijk wel blij dat het alsnog in april gaat plaatsvinden, vooral voor Marieke. Ik heb dan ook meteen gebeld om het te vertellen. En natuurlijk was ze erg blij. Het voelde voor mij de rest van de dag wel een beetje onwerkelijk; het gaat nu echt gebeuren.

Voor mij betekent het dat er eindelijk duidelijkheid is. Ik moet nu wel de klantafspraken van de komende weken (tussen 2 en 16 april) gaan afzeggen, want tot die datum had ik alles al vol gepland. En ik moet het een en ander gaan overdragen aan collega's. Juist nu het hartstikke druk is met aanvragen en offertetrajecten. Maar goed, het is niet anders, dit is even belangrijker op dit moment.

Maandag 2 april moet ik me melden in het ziekenhuis voor de opname, de dag erna ga ik "onder het mes". Marieke moet de vrijdag ervoor al naar het ziekenhuis, voor de laatste onderzoeken. Het weekend mag ze dan naar huis om zich dan 's maandags weer te melden. Ook moet ze a.s. maandag nog bloed afgeven voor de laatste kruisproef. Die bloedafname kan in Eindhoven gebeuren; het bloed wordt daarna met een taxi naar Maastricht gebracht, waar ze dan de kruisproeven gaan doen. Men doet dat om er zeker van te zijn dat er in de tussentijd niets veranderd is wat de acceptatie van de donornier negatief kan beinvloeden. Dit is meer een formaliteit, maar je weet maar nooit. Beter vooraf testen dan achteraf constateren dat mijn donornier wordt afgestoten.

3 april is het dus zover. Ik zal proberen de dag van de opname nog wat te bloggen en na de operatie weer zodra ik daartoe in staat ben. Misschien dat Anita of Tanja in de tussentijd namens mij een berichtje kan plaatsen om te laten weten hoe het mij (en Marieke) vergaat.
Tot later!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frank,
    Fijn dat het nu eindelijk kan gaan gebeuren, met name voor Marieke maar natuurlijk ook voor jou zelf. Heel veel sterkte voor jullie beide, en tot snel.

    Groet,
    Frans van de Ven

    BeantwoordenVerwijderen