woensdag 16 november 2011

De eerste afspraak in het ziekenhuis

Mijn eerste afspraak in het ziekenhuis was 24 oktober 2011. De nurse practitioner heeft allereerst een hoop toelichting gegeven (wat ik grotendeels inmiddels al wel wist), daarna heeft hij een medische anemnese afgenomen (mijn medische voorgeschiedienis), bloeddruk gemeten (was te hoog!), heeft hij 14 buisjes bloed afgenomen, een kort lichamelijk onderzoek gedaan en tot slot is er een hartfilmpje gemaakt. Het bloed wordt getest op diverse zaken (suikerziekte, nierfunctie e.a.) en wordt gebruikt voor het vaststellen van de bloedweefseltypering. Dat laatste duurt 5 weken voordat er een uitslag bekend is en om zeker te zijn moeten ze die procedure 2 maal uitvoeren.
Na afloop van de afspraak kreeg ik een container van 3 liter mee (zie foto hiernaast) waar ik een keer 24 uur lang mijn urine in op moet vangen.
Dat moet dan gebeuren daags voor mijn volgende afspraak (toevallig vandaag dus). Ik zou zeggen: "zeik hem maar vol!"

Daags na het onderzoek belde hij al voor de resultaten van het hartfilmpje en de bloedtesten. Het bloed was goed. Het hartfilmpje was ook goed, maar men vond wel dat mijn rustpols erg laag was. Die was namelijk 50 slagen per minuut, maar ik had hem daar al voor gewaarschuwd. Omdat ik zoveel fiets en in een superconditie ben heb ik een lage rust hartslag. Hij weet dat het daar mee te maken heeft en dat het dus normaal is voor mij, maar wilde het wel met de cardioloog overleggen.

Inmiddels is de nierwaarde van Marieke gezakt tot 13 maar omdat ze de bijbehorende symptomen (jeuk, slechte eetlust, niet kunnen plassen) nog niet heeft wacht men nog met dialyseren. Men wil dit zo lang mogelijk uitstellen omdat dat beter is voor de transplantatie. Vandaag is ze weer op controle geweest, maar ik weet nog niet wat daar uit gekomen is.

Mijn volgende afspraak staat op donderdag 17 november 2011 en dat is morgen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten