vrijdag 28 december 2012

Marieke is weer thuis!

Tweede Kerstdag 's avonds moest Marieke zich weer melden in het ziekenhuis in Maastricht, waar ze donderdag 27-12 een CT-scan onderging. Uitslag van de "kweek" van het vocht uit haar buik was net voor de Kerst al bekend, maar daar heeft men niets uit kunnen herleiden. Wel een beetje vreemd, maar het is in elk geval geen urine, want dat zouden ze dan zeker gezien hebben. Dus er zit geen lek in de blaas of de aansluiting op de blaas, dat is wel goed nieuws.

Uit de CT-scan kwam naar voren dat er in de nier een ontsteking is geweest. Die is nu wel weg, maar blijkbaar ziet men wel dat hij er geweest is (beschadigd weefsel?). Misschien dat haar klachten van "blaasontsteking" die ze sinds oktober had hier mee te maken hebben. Goed dat de ontsteking nu weg is maar wel zaak om dit goed in de gaten te houden, want dit is niet goed voor de nier.

Waar nou het vocht in haar buik vandaan is gekomen is nog steeds niet duidelijk, dat blijft dus een onopgelost raadsel. Hopenlijk komt de ontsteking niet meer terug en nemen de klachten af. Goed in de gaten blijven houden Marieke!

Gelukkig mocht ze gistermiddag ook meteen weer naar huis. Fijn voor haar en Frans en Bart, lekker thuis in je eigen omgeving. Op naar een mooie jaarwisseling en een nieuw jaar waarin het alleen maar weer beter kan gaan!

Zelf heb ik vandaag aan het einde van de middag een afspraak met een coördinator van de Nierstichting over de actie die ik wil gaan houden in 2013 (zie blog d.d. 7 december), maar daar schrijf ik meer over zodra het concreter is. Ik ga in ieder geval wel iets doen, dat is zeker. Mede doordat mijn fietsmaatjes (Emil en PP) hun steun hebben toegezegd! Ik waarschuw je alvast dat ik ook een beroep op jullie ga doen!

Fijne jaarwisseling alvast en een gezond 2013!

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat er geen lek zit, maar ngo niet echt een oplossing gevonden dat is dan weer minder!

    Een gezond 2013 gewenst!

    gr, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marjan. Ja het is een beetje dubbel gevoel; geen lek is goed, maar toch blijft de zorg wel bestaan, zeker omdat er een ontsteking is geweest. Jij ook een goed en gezond(er) 2013 gewenst!

      Verwijderen