maandag 9 april 2012

Dag 7, ontslag uit het ziekenhuis

Vandaag, maandag 9 april 2e Paasdag, is de dag van mijn ontslag. Meestal zit je niet op ontslag te wachten, maar in dit geval wel. Eindelijk weer naar huis, heerlijk. De eerste dagen wil je niets liever dan in het ziekenhuis blijven, maar als het wat beter gaat en je ook weer een beetje mobiel wordt, dan gaat zo'n ziekenhuisbed en -kamer vervelen, ondanks alle goede zorgen die je daar krijgt.

In de ochtend nog even de laatste dagelijkse controles gehad. Bloeddruk goed (127/87), temperatuur goed (37,1). Even gedoucht, ontbeten en daarna zijn mijn blaren nog een keer verzorgd (schoon gemaakt en nieuwe pleisters erop). Toen nog even lekker gerust in bed totdat Anita en Ronald mij kwamen ophalen. Ze hebben alle spullen ingepakt (wat een stapel kaarten!). Daarna nog even afscheid genomen van Vivian en Joep, de 2 verpleegkundigen die mij de meeste tijd verzorgd hebben, samen met Klaas die dit weekend vrij was. Erg fijne zorgzame jonge mensen met hart voor hun vak van verpleegkundige.

Daarna de terugweg. De passagiersstoel was al in de "slaapstand" gezet en met een kussen in mijn rug, een kussen achter mijn hoofd en een kussen op mijn buik viel de terugreis eigenlijk wel mee. Het mooiste moment van de dag was toch wel toen we de inrit opreden. Buiten hingen 4 ballonnen aan een boompje, dat was al een signaal. Toen ik de woonkamer binnen kwam zag ik daar een mooie tekstslinger met "Welkom thuis" erop en een grote slinger met vlaggetjes door de kamer met dezelfde tekst. Ook hingen er ballonnen en er stond een mooie bos bloemen van Lilian. Toen ik dit allemaal zag werd het me even te veel. Ik was zo blij weer thuis te zijn en zo blij met dit warme ontvangst, echt heel lief van Anita en de kinderen. Ik merk dat ik nog vol met emoties zit die er nog niet uit zijn, maar dat zal de komende dagen nog wel gebeuren. Ik voel me als een klein vat vol emotie dat op ontploffen staat.....


Op de slaapkamer heeft Anita alle kaarten uitgestald, samen met de foto die ik gekregen heb en een bos bloemen die ze gekocht had. Ook hier weer een mooie slinger. Je begrijpt wel dat ik goed verzorgd wordt en dat ze allemaal voor me klaar staan.

Van de kinderen en hun "aanhang" ook nog een leuk welkomstcadeau gekregen, een bon voor een verwendag bij Thermea Son. Zal lekker zijn om die over enkele weken eens te gaan gebruiken. Lief gebaar van Ronald, Stephanie, Tanja en Koen.

's Middags lekker even 2 uur geslapen in mijn eigen bedje. Met het avondeten "gewoon" aan tafel gezeten en daarna op de bank TV kijken. De eerste dag thuis zit er bijna op.

It's good to be home!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten