woensdag 4 april 2012

Dag 2, het valt nog niet mee

De nacht na de operatie is vrij goed verlopen. Ik heb nauwelijks pijn gehad en redelijke stukjes kunnen slapen. Kan alleen op mijn rug liggen. Mijn buurman (Pierre) is er vanacht wel 6 keer uit geweest om te gaan plassen dus dat schoot niet echt op.

Vanmorgen moest ik van de verpleging op de rand van mijn bed gaan zitten, maar dat ging bijna niet. Ik werd misselijk van de pijn en hij heeft me weer vlug laten liggen. Ook het (laten) wassen in bed was geen lolletje.

Vanmorgen al veel bezoek gehad van ziekenhuispersoneel. De zaalarts kwam langs met 2 chirurgen en een assistent, daarna kwam er iemand om bloed te prikken (ze moeten dagelijks mijn nierfunctie controleren nu). Tenslotte kwam de verpleegkundige van de pijnbestrijding en wat bleek, de vloeistof die via mijn rug wordt toegediend heeft alleen mijn linker borst en buik verdoofd, terwijl de wond rechts zit. Vandaar die pijn. Ze heeft het slangetje een beetje terug getrokken en mij op mijn rechterzij gelegd, waarna ze een paar minuten extra dosis heeft ingebracht in de hoopmdat de zwaartekracht zijn werk zou doen en de vloeistof naar de rechterkant van mijn lichaam zou stromen. Daarna ben ik in slaap gevallen en ik heb het gevoel dat het wel gewerkt heeft. Kan me nu al beter bewegen, maar merk wel dat ik snel moe ben. Het typen van dit stukje kost me ook al kracht en ik zit te zweten. De lunch zal zo wel komen. Straks hoor je meer van me.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frank,

    Ben blij deze eerste blog van jou te lezen zo snel na de operatie. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit één dag na de operatie al zou lukken. Begrijp aan de andere kant natuurlijk heel goed dat het niet meevalt om niet vrij te kunnen bewegen en pijn te hebben.
    Hoop daarom dat de pijn snel afneemt zodat je snel weer 'op de been' bent.
    Hier bij Sogeti missen we je nu al, en zullen daarom regelmatig wat van ons laten horen.

    Succes en tot snel!

    Roel Knoppers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frank, Wat goed om van jezelf alweer bericht te ontvangen! Goed uitrusten en bijkomen. Wellicht iets om je aan te sterken. Je hebt gisteren een inzet gescoord bij Nedtrain. Bedankt! Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen